Zpět

Aktuality

Čtyři z pěti uchazečů o práci se řídí vzhledem kanceláří

Firmy ztrácí kvalitní lidi kvůli nekvalitnímu pracovnímu prostředí. Výzkumy ukazují, že 80 % uchazečů o práci považuje vzhled kanceláří za klíčový faktor při rozhodování. Přečtete si víc v článku, který jsme připravili pro ekonomický deník E15 Premium.

FIRMY INVESTUJÍ DO NOVÝCH KANCELÁŘÍ. JEJICH VZHLED JE DŮLEŽITÝ PRO 80 % UCHAZEČŮ

V době nízké nezaměstnanosti je pracovní prostředí jedním z klíčových faktorů, podle kterého si lidé vybírají práci. Není proto divu, že firmy stále ochotněji investují do nových kanceláří. Dokonce se ani nemusí stěhovat do nového, často stačí pouze povedená rekonstrukce stávajících prostor.

Dle průzkumu asociace ABSL z roku 2017 čtyři z pěti zájemců o práci považují pracovní prostředí za klíčový faktor při výběru zaměstnání a téměř tři čtvrtiny chtějí vidět své pracovní místo dříve, než podepíšou smlouvu. K podobným závěrům došly i další průzkumy.

Tento trend potvrzuje Martin Kameník, majitel firmy PREMIER interiors, která se specializuje na realizace kanceláří na klíč, včetně architektonického návrhu. „Ve firmách potkávám HR manažery, kteří si stěžují, že nekvalitní pracovní prostředí jim ztěžuje nábor. Platí to hlavně pro větší firmy a korporáty, které nejsou tak pružné jako startupy.“

Kameník však dodává, že refresh kanceláří je dnes jednodušší než dříve a lze zvládnout i za chodu firmy. „Firma se při rekonstrukci nemusí stěhovat, nemusí zavírat a zaměstnanci necítí téměř žádný diskomfort. Rekonstrukce umíme za plného provozu, jen v místnosti postavíme příčku, uděláme část, a pak se posuneme dá,“ vysvětluje.

Refreshi kanceláří často nahrává i strach z ekonomické krize, kvůli kterému firmy nechtějí investovat do nových kanceláří, ale raději prodlužují své nájmy. Od majitele za prodloužení smlouvy dostanou příspěvek na rekonstrukci – tzv. kontribuci. Například v Praze si ve druhém čtvrtletí 2019 firmy pronajaly přes 100 000 m2 kanceláří, ale polovinu tvořily prodloužené nájemní smlouvy.

Příkladem povedeného refreshe kanceláří je telekomunikační firma Libli, pro kterou PREMIER interiors zrekonstruovali pět poboček – kancelářských prostor i prodejen. Libli, dříve z poloviny vlastněná DRFG a z poloviny Nordic Telecomem, díky novým kancelářím zlepšila svou image a přešla pod křídla giganta Nordic Telecom. Ten se nyní s dalšími operátory chystá soutěžit v aukci kmitočtů pro 5GB sítě.

Podobné příběhy však vzniknou jen v případě, že rekonstrukci kanceláří provádí zkušený dodavatel. „Libli za námi přišla s tím, že dělá do telekomunikací, má slogan think locally, work globally, a chce navrhnout nové kanceláře. Nic víc. Vítězný návrh jsme připravili s arch. Andreou Pastrnek a klient nám pak napsal, že si váží našeho přístupu a je rád, že si vybral nás,“ vzpomíná Kameník.

„Při návrhu kanceláří musíme brát v potaz identitu firmy a její současné i budoucí potřeby, myslet na pohodlí zaměstnanců či přemýšlet nad efektivitou práce. Bývá těžké vše skloubit, proto říkám, že spojujeme tři světy. Svět klienta, svět architekta a svět realizace. Všichni do návrhu promlouvají, abychom našli řešení, které vyhovuje všem a je realizovatelné,“ přibližuje fungování své firmy Kameník, který cíleně spolupracuje s architekty zaměřenými na interiéry komerčních nemovitostí.

Někdy ale refresh kanceláří nestačí. Například, když firma potřebuje prestižnější adresu nebo vyroste tak, že současné prostory kapacitně nedostačují. Pak si najde nové kanceláře, nebo pořídí starší prostory a ty zrekonstruuje. Ve druhém případě si kanceláře může upravit k obrazu svému.

Tímto způsobem to s PREMIER interiors řešila mezinárodní IT firma Solarwinds, která chtěla předělat kanceláře po jiné firmě. „Návrh připravila arch. Andrea Pastrnek, realizace spočívala v koordinaci rekonstrukce a dodávky kancelářského vybavení včetně truhlářské výroby,“ přibližuje Kameník. Další realizace jeho firmy lze najít na www.premieri.cz.

Moderní kanceláře dnes už zkrátka nejsou výsadou jen velkých společností jako Google či Facebook. Do pracovního prostředí může investovat každá firma, které záleží na zdraví a spokojenosti zaměstnanců. Vrátí se jí to na nižší fluktuaci i vyšší efektivitě práce.

Od nového
interiéru
vás dělí
jediný
krok: